Uzdravujeme firmy

 

Nejlevnější způsob, jak získat nové zákazníky

Dvouúrovňová sortimentní strategie pro zákazníky

 

Když máte menší firmu a nemáte moc peněz na reklamu (online, TV, tisk atd.) a nechcete rozšiřovat obchodní tým (lidi jsou drazí), tak je jeden velice levný způsob, jak navýšit prodeje.
 
Můžete upravit rozšířit sortiment, abyste oslovili jiné zákazníky. P.S.:(platí zejména pro rychloobrátkové zboží, ve strojírenství to jde těžko).
 
Zde je konkrétní příklad, jak je to myšleno:
Prodávali jsme prémiové (luxusní) ovocné koncentráty plné ovoce s vyšší cenou. Cílová skupina byla HORECA (hotely, restaurace, kavárny), cena je tolik nezajímala, chtěli kvalitní produkt, marži měli v HORECA dost vysokou.
Dále jsme prodávali do Maloobchodu, ale bohužel velice málo, protože spotřebitelé při nákupu v maloobchodu měli vedle sebe na regále více druhů koncentrátů a tady jsme byli nejdražší. Jednoznačně to bylo na regále neprodejné, takže bylo potřeba s tím něco udělat.
 
Co jsme tedy udělali:
Bylo potřeba vyvinout nový ovocný koncentrát s nižší kvalitou a také s nižší konkurenční cenou, abychom byli při prezentaci na regále konkurenceschopní. Říkejme mu třeba ECONOMY výrobek.
Náklady byly pouze interní vývoj a na představení produktu obchodnímu týmu a zákazníkům, takže velice nízké.
 
Představili jsme ECONOMY product na řetězcích (Tesco, Billa, Albert …….) a podařilo se nám na některých řetězcích, že zařadili ECONOMY do svého sortimentu a prodávali tento produkt na ve svých prodejnách (tzv. Listing).
 

Tímto jednoduchým způsobem jsme zvýšili obrat o 30%. Navíc jsme vyvinuli výrobek s vysokou marží, takže marže dokonce vzrostla o 42%.

 

Pokud dokážete řídit svůj sortiment správně, pak velice jednoduše navýšíte obrat a zisk. Jednoduché, že.